Prestigevärvningen: VM-ledaren klar för Indianerna

Kumla Indianerna gör en riktig prestigevärvning när man lyckas knyta åt sig VM-ledande britten, Tai Woffinden till klubben. Woffinden som senast kommer från Masarna ersätter Adrian Miedzinski och det blir så klart ett uppsving för närkingarna i avslutningen av säsongen 2018.
– När en flerfaldig världsmästare hör av sig för en inledande dialog är det tjänstefel att inte lyssna. Efter inledande samtal där vår idé om “laget för jaget” och Indianernas vision presenteras har vi fått till ett avtal och jag är givetvis mycket glad över att under resten av säsongen få arbeta med en så sympatisk och professionell förare som Tai, säger lagledaren Peter Johansson i ett pressmeddelande.

Från klubbens sida säger man att man har råd med en förare som Tai Woffinden.
– Denna värvning hamnar inom ramen för klubbens förarbudget som sattes under hösten 2017 och där med inget som kan se ofördelaktigt för klubbens ekonomi. Vi vill inte gå in och prata om kontrakt i detalj men jag vill understryka att denna värvning inte äventyrar vår ekonomi, säger ordförande Markus Engman i ett pressmeddelande.

4 reaktioner på ”Prestigevärvningen: VM-ledaren klar för Indianerna”

  1. Stollarna står på kö att värva dyrt så fort en “kul” förare är tillgänglig.

    Magiska regler kan inte råda bot på sportchefernas köphunger efter roliga förare.
    Faktarutan:
    2960 är publiksnittet på samtliga årets Elitseriematcher.
    Då kan ju vilken kotte som helst räkna ut entre´peng och sponsorvärde på dessa sjuor är egentligen ganska lågt med 7-10 hemmamatcher endast per säsong.
    Vill man ha den här förarnivån så är enda alternativet att välja bort förare spm kräver hutlöst betalt.

    Den har vi hört förut Indinaerna både hos er och hos andra.
    Dom hittade tydligen en sedelbunt i en byrålåda eftersom de inte hade den och värvade förnuftigt ekonomiskt i början med förare i klubbens prisklass.
    Att låta en förare få fortsätta mjölka 120 000 per match i en Elitserie som går ekonomisk på knäna är tack för den björntjänsten mot svensk speedway.
    Det låga publiksnittet i ES ser jag som ett utslag av publiken tappat gnistan mot en sport där föreningarna inte kan hantera sina pengar.
    Världsförarna kan inte längre uppväga den skepsis motorsportpublik har mot speedwayen som faktiskt är ganska vanskött med alla ekonomiska historier varje år.
    För MONSTER geller andra Storsponsorer går väl inte in och täcker upp att förare exploaterar deras logga för svensk speedwaypublik i sin marknadsföring.
    waypublik.

  2. Du har tydligen inte läst va Indianernas ordförande sa på deras hemsida tydligen inte .
    Att du inte reagerade när dom andra klubbarna värvade inför denna säsong .
    Hur som helst vi vet inte hur klubbarnas förar budget ser ut .
    Har sagt tidigare att man ska slopa taksnittet för den hjälper ingenting .Mitt förslag är att man inte får överstiga exempelvis 3-3,5 miljoner kronor det är ett av kanske fler förslag.
    I Tais fall så överstiger det inte den förarbudget som Indianerna lagt läs hemsidan .
    Var själv orolig för det .

    1. JaJa!

      De säger att det var falsarier på Masarnas hemsida men det verkar mer bluff-fakturor bland sportchefer och speedwayledare.
      Vet inte var Medizinski kostade men bra mycket billigare än Tais 120 000 i alla fall.
      Kalkylen ligger i lite mer publok och lite mer sponsorer.
      Det var precis så här Tai bjöd ut sig till Masarna när Vetlanda gjorde slut.
      Det här kommer göra hål i Indianernas plånbok för jag räknar med att glad i hågen smickrade förlänger man med 2019.
      Man har redan förträngt att man inte gjorde rätt för sig mot sin stjärntrio man blåste på lön.
      Man verkar tebax på ruta Ett förblindad av en lysande stjärna.
      Tror inte ett ögonblick på att man plötsligt har ett överskott på grund att man kört billigt.
      Förarna har ändå kört in poängpengar för en slutspelsplats.
      Man har liksom hört den förutom så hur trovärdig är en utsago om pengar från en speedwayledare.

  3. Ska du inte ta upp Nicki Pedersen eller andra som värvat det finns fler dyra förare i Elitserien eller piraterna som sjönk som ett skepp och kommunen räddade dom .
    Som senaste exemplet o det var inga små summor det du snackar om en förare dom hade fyra toppförare vem betalade dom förarna
    Dom hade knappast fått något om inte kommunen ställt upp .

Lämna ett svar till Metanix Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *